28 XII 1895 – WYJŚCIE ROBOTNIC Z FABRYKI
FILM D’ART.
ZABÓJSTWO KSIĘCIA GWIZJUSZA LAMBERT KRÓLOWA LŻBIETA MERCANTON QUO VADIS GUAZZONI CABIRIA PASTRONE NARODZINY NARODU, NIETOLERANCJA GRIFFITH
SZKOŁA SZWEDZKA
BANICI, FURMAN ŚMIERCI, STARE ZAMCZYSKO SJOSTROM SKARB PANA NA ARENIE STILLER
EKSPRESJONIZM NIEMIECKI (sztuka ma wyrażać nastroje a nie naśladować rzeczywistość, postacie przerysowane)
GABINET DOKTORA CALIGARI WIENE NOSFERATU MURNAU MĘCZĄCA ŚMIERĆ, NIBELUNGI, METROPOLIS LANG
KAMMERSPIEL (realizm, przeciwieństwo ekspresjonizmu)
SCHODY KUCHENNE JESSNER NOC SYLWESTROWA PICK PORTIER Z HOTELU ATLANTIC MURNAU
IMPRESJONIZM FRANCUSKI (nacisk na wrażenie i nastrój)
MILCZENIE, KOBIETA ZNIKĄD, POWÓDŹ DELLUC UŚMIECHNIĘTA PANI BEUDET DULAC WIERNE SERCE, UPADEK DOMU USHERÓW EPSTEIN
AWANGARDA (pogarda masową widownią)
ANTRAKT CLAIRE
Trójca rosyjska
STRAJK (montaż przeciwieństw), PANCERNIK POTIOMKIN, PAŹDZIERNIK, STARE I NOWE, QUE VIVA MEXICO! EISENSTEIN MATKA, KONIEC SANKT-PETERSBURGA, BURZA NAD AZJĄ PUDOWKIN ZWIENI GORA, ZIEMIA, ARSENAŁ DOWOŻENKO
1934 – KODEKS WILLIAMA H.