Mimo iż sztuka ?Krum? jest izraelskiego autorstwa, równie dobrze mogłaby być napisana przez kogoś z naszego kraju. Jest to opowieść o przeciętnych (bardzo) szarych ludziach. Akcja rozgrywa się na kilku poziomach z trójkątem w tle. Tytułowy bohater aspiruje do tego by być pisarzem lecz do końca nie wiadomo czy po to aby wydać się bardziej atrakcyjnym, czy też naprawdę chciałby nim być, bo osobiście podejrzewam że raczej nim nie jest.
Kulturoznawstwo
Na pierwszy rzut oka mogło by się wydawać iż język służy przede wszystkim do komunikacji i poniekąd tak jest, ale człowiek używa języka tak jak kameleon zmienności koloru swojej skóry, do maskowania się. Bardzo jaskrawym tego przykładem jest właśnie reklama, gdzie tekst komunikatu reklamowego (prawdziwy bądź przynajmniej bliski prawdzie) jest tylko punktem wyjścia mającym na celu wywołać u odbiorcy skojarzenia zgodne z intencją nadawcy.
Ogromna rolę w dziejach ludzkości spełniały i spełniają religie. Kształtowały one i nadal kształtują świadomość ludzi oraz ich postawy życiowe. Religie dzielą się na monoteistyczne (jednobóstwo) i politeistyczne (wielobóstwo). Różnią się także ilością wyznawców i wielkością pełnionej przez siebie roli.
Rozprawka metodologiczna na podstawie Listy Jana Sobieskiego do Marysieńki.
Jan III Sobieski zanim został wybrany królem Rzeczpospolitej Szlacheckiej przez wiele lat stoczył wiele bitw ku chwale Ojczyzny. Jedynie dzięki odwadze, ogromnym ambicjom oraz pomocy swojej przyszłej żony ? Marysieńki udało mu się zrealizować ten cel.
Jan III Sobieski zanim został wybrany królem Rzeczpospolitej Szlacheckiej przez wiele lat stoczył wiele bitw ku chwale Ojczyzny. Jedynie dzięki odwadze, ogromnym ambicjom oraz pomocy swojej przyszłej żony ? Marysieńki udało mu się zrealizować ten cel.
Różnice między mitem religijnym a współczesnym przekazem naukowym.
We współczesnym świecie pojęcie mitu religijnego uległo semantycznemu rozmyciu1, tak jak wiele innych pojęć służących do opisania otaczającego nas świata. Na potrzeby tej pracy przyjmuję definicje mitu jako: opowiadania o czynach bóstw, ludzi i innych tworów animizowanych, przedstawiającego w sposób symboliczny określoną część religijnego modelu świata2.
We współczesnym świecie pojęcie mitu religijnego uległo semantycznemu rozmyciu1, tak jak wiele innych pojęć służących do opisania otaczającego nas świata. Na potrzeby tej pracy przyjmuję definicje mitu jako: opowiadania o czynach bóstw, ludzi i innych tworów animizowanych, przedstawiającego w sposób symboliczny określoną część religijnego modelu świata2.